دغدغه‌های جوانان جامعه امروزی

اگر شما امروزه نگاهی به جوانان بیندازید، متوجه خواهید شد که همه آن‌ها دارای دغدغه‌های بسیار زیادی در زندگی خود هستند. مسلماً هر کسی دوست دارد که در سنین جوانی خود یکی پس از دیگری مراحل موفقیت را پشت سر بگذارد و به جایگاه مورد نظر خود دست پیدا کند. موارد زیادی امروزه ذهن جوانان را به خود مشغول کرده است که باید برای هر کدام از آن‌ها فکر اساسی کرد. با توجه به اهمیت ویژه این موضوع، دکتر میثم شکری ساز نیز تاکید ویژه‌ای بر حل این دغدغه‌ها دارد. در این مطلب به صورت ویژه این مسائل پیرامون جوانان را بیان می‌کنیم تا درک بهتری از آن پیدا کنید.

 

دغدغه‌های جوانان جامعه امروزی

 

اشتغال؛ مهم‌ترین مسئله پیش روی جوانان جامعه

به طور قطع اولین عامل مهم و تأثیرگذار در سرنوشت یک جوان مربوط به اشتغال او است. اگر شما بتوانید در شغل خود به موفقیت دست پیدا کنید، مسلماً این موضوع بر روی سایر جنبه‌های زندگی شما نیز تأثیر مثبت خواهد داشت. در واقع جوانی که دارای شغل است،‌ می‌تواند خود را برای سایر مراحل مهم و اساسی زندگی خود نیز آماده کند. بیکاری بزرگ‌ترین صدمه را به جوانان می‌زند و حتی ممکن است که باعث ایجاد آسیب‌های اجتماعی بیشتر شود.

در چنین شرایطی ایجاد طرح‌های کارآفرینی می‌تواند بسیار مناسب باشد و مشکل شما را به صورت ریشه‌ای حل خواهد کرد. معمولاً در داخل هر طرح کارآفرینی چندین جوان مشغول به کار می‌شوند که بخش زیادی از دغدغه‌های آن‌ها را برطرف می‌کند. زمانی که جوان یک شغل مناسب داشته باشد، مسلماً توان اداره کردن زندگی خود را خواهد داشت و به دستاوردهای فوق‌العاده‌ای در زندگی خود خواهد رسید. خوشبختانه وجود فرصت‌های شغلی باعث شکوفایی هر چه بیشتر جوانان می‌شود که باید این موضوع جدی گرفته شود.

 

دغدغه جوانان پیرامون ازدواج و تشکیل خانواده

یکی از مهم‌ترین مسائلی که جوانان جامعه را درگیر کرده است مسئله ازدواج و تشکیل خانواده است. مسلماً هر سنی نیازها و شرایط خاص خود را دارد که باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام داد. از همین رو سن جوانی نیز زمان تشکیل خانواده و انتخاب همسر است. بدون شک برای شروع زندگی مشترک باید امکانات حداقلی فراهم باشد. تهیه مسکن، جهیزیه و هزینه مراسم چالش‌های متعددی را پیش پای جوانان گذاشته است که باید برای آن فکری اساسی کنند.

در چنین شرایطی تأمین کردن این هزینه‌ها نیز یک مسئله مهم است که باید برای آن فکری کرد. هرچقدر که فرصت‌های شغلی به وجود آمده برای جوانان بیشتر باشد، به همان نسبت نیز میزان و تعداد ازدواج در جامعه افزایش پیدا می‌کند. درصورتی‌که دغدغه ازدواج جوانان به درستی برطرف شود،‌ مسائلی همچون پیری جمعیت در آینده به وجود نخواهد آمد. این نکته را بدانید که یک ازدواج درست در زمان مناسب می‌تواند کیفیت زندگی شما را به صورت کامل دگرگون کند پس حتماً از این فرصت ناب به نفع خود استفاده کنید.

 

دغدغه‌های جوانان جامعه امروزی از نگاه میثم شکری ساز

 

تفریحات سالم؛ نیاز هر جوان ایرانی

یکی دیگر از دغدغه‌هایی که ذهن جوان ایرانی را به خود مشغول کرده است داشتن تفریحات سالم است. سن جوانی زمانی است که بدن بیشترین انرژی ممکن را دارد و حتماً باید این انرژی زیاد از طریق راه‌های خاص خود تخلیه شود. از همین رو همیشه باید برنامه‌های تفریحی مناسبی برای جوانان در نظر گرفته شود. به طور مثال گسترش فضاهای ورزشی و تفریحی می‌تواند کمک بسیار زیادی به شما بکند. به طور قطع اگر جوانان زمان خود را به ورزش‌های مختلف اختصاص دهند، از سلامت بدنی بیشتری نیز برخوردار خواهند شد.

دکتر میثم شکری ساز نیز تاکید ویژه‌ای بر نقش ورزش روی زندگی انسان دارد و به شما توصیه می‌کند که از برنامه‌های ورزشی مختلف استفاده کنید. خوشبختانه میزان تنوع در این بخش بسیار بالا است و شما با توجه به علاقه خود می‌توانید به ورزش‌های مختلف بپردازید. در حال حاضر زمینه برای انجام انواع تفریحات سالم فراهم شده است که شما هم می‌توانید از این فرصت ویژه به نفع خود استفاده کنید. افزایش زیرساخت‌های تفریحی ورزشی می‌تواند باعث بهبود سلامتی جوانان در سطح کشور شود.

 

دوست دارید با کارآفرینی جوان و موفق و الهام بخش آشنا شوید؟ روی لینک زیر کلیک کنید:

میثم شکری ساز

 

آسیب‌های مهم پیش روی جوانان در جامعه

درست است که جوانی سن مناسبی برای رشد و توسعه انسان است،‌ اما از طرفی زمینه برای ایجاد انواع آسیب‌ها نیز وجود دارد. امروزه آسیب‌های زیادی پیش روی جوانان وجود دارد که هر کدام از آن‌ها باید به درستی مدیریت شوند. آسیب‌هایی همچون بیکاری، تأخیر در ازدواج، اعتیاد و تنبلی امروزه جوانان را تهدید می‌کند که باید برای هر کدام از آن‌ها برنامه ریزی جداگانه‌ای انجام شود. معمولاً این آسیب‌ها رابطه تنگاتنگی با یکدیگر دارند. به طور مثال جوان بیکار به دلیل نداشتن پول دچار افسردگی می‌شود. حال برای اینکه بتواند بخشی از دردهای خود را تسکین دهد به مواد مخدر روی می‌آورد. با حضور مواد مخدر مشکل بدتر می‌شود و اعتیاد نیز گریبان گیر جوان خواهد شد.

از همین رو اگر مشکل بیکاری حل شود، مسلماً زمینه ایجاد بسیاری از مشکلات رفع می‌شود. برای اینکه بتوان یک زندگی موفق را برای جوان ایرانی در نظر گرفت، باید تمامی زمینه‌های لازم فراهم شود تا فرد بتواند به چیزی که در زندگی دوست دارد برسد. امروزه مسئله تأخیر در تشکیل خانواده نیز برای بسیاری از جوانان به معضل بزرگی تبدیل شده است. بسیاری از جوانان ازدواج خود را به دلیل مسائل مالی به تأخیر می‌اندازند که این مورد می‌تواند مشکلات زیادی برای آن‌ها ایجاد کند. از همین رو شما باید تمام تلاش خود را به کار ببندید تا در زمان مناسب ازدواج خود را انجام دهید. زمانی که تمامی شرایط مناسب در کنار هم قرار داده شود، مسلماً جوان می‌تواند زندگی فوق‌العاده‌ای را برای خود بسازد.

 

سخن پایانی

انسان در طول زندگی خود دوره‌های مختلفی را پشت سر می‌گذارد ولی بدون شک جوانی بهترین دوره زندگی هر کسی است. کیفیت گذراندن این دوره به صورت مستقیم بر روی زندگی شما در آینده نیز تأثیر دارد. در حال حاضر جوانان با مسائل مختلفی روبرو هستند که هر کدام آن‌ها دارای شرایط خاص خود است. دکتر میثم شکری ساز نیز تاکید خاصی بر اهمیت دوره جوانی دارد و از شما می‌خواهد که از این دوره نهایت استفاده ممکن را ببرید. مسلماً اگر شما زمینه‌های لازم برای موفقیت خود را در جوانی فراهم کنید، زندگی جذاب‌تری را پیش رو خواهید داشت.

 

سؤالات متداول

چرا دوره جوانی اهمیت دارد؟

به صورت کلی جوانی مهم‌ترین دوره زندگی انسان است زیرا میزان انرژی و سلامتی در بیشترین حد خود قرار دارد. همچنین شما در این سن و سال می‌توانید فعالیت‌های ذهنی و بدنی بیشتری داشته باشید.

چطور از جوانی بیشترین استفاده ممکن را ببریم؟

برای اینکه بتوانید یک دوره جوانی عالی داشته باشید،‌ حتماً یک شغل عالی برای خود بیابید و آن را دنبال کنید. در چنین شرایطی شما می‌توانید به دستاوردهای زیادی در جوانی خود برسید.

بزرگ‌ترین مشکلات پیش روی جوانان چیست؟

مسائل زیادی جوانان امروزی را درگیر کرده است ولی مواردی همچون اشتغال و ازدواج از اهمیت بالاتری برخوردار است. همچنین بسیاری از جوانان نیز نیاز به تفریح و ورزش مناسب دارند که باید برای آن‌ها فراهم شود.
 

برچسب ها :

نظرات و دیدگاه ها