ویژگی‌های رهبران تیم‌های بزرگ

فهرست مطالب

رهبری یا لیدرشیپ از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که یک مدیر موفق باید به آن تسلط داشته باشد. با این‌حال تبدیل شدن به یک رهبر موفق نیازمند گذراندن مراحل مختلفی است که هرکدام از آن‌ها در نوع خود حائز اهمیت هستند.

اگر شما هم ‌می‌خواهید رهبری تیم‌های بزرگ را برعهده بگیرید،‌ بهتر است که از آموزش‌های کارآفرین برتر کشوری دکتر ماکان آریا پارسا استفاده نمایید. برای اینکه بتوانید بهتر با ویژگی‌های رهبران تیم‌های بزرگ آشنا شوید، بهتر است که این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید.

 

ویژگی‌های رهبران تیم‌های بزرگ

 

قدرت بالای برقراری ارتباط در رهبران

یکی از اصلی‌ترین مهارت‌هایی که در رهبران موفق کسب و کار دیده ‌می‌شود قدرت برقراری ارتباط با انسان‌ها ‌است. در واقع افراد زیادی به رهبران تیم در ارتباط هستند که به همین علت رهبر و مدیر باید کاملا به اصول ارتباط سازی تسلط داشته باشد.

یک رهبر موفق کسی است که ‌می‌تواند با تیپ‌های شخصیتی مختلف ارتباط برقرار کند. زمانی برقراری ارتباط با تیپ‌های مختلف امکان‌پذیر است که شخص انعطاف‌پذیری بالایی داشته باشد. ممکن است که شما به هر دلیلی رفتار یا شخصیت یک نفر را نپسندید. در این حالت شما باید به عنوان یک رهبر موفق بتوانید ارتباط موثری با او برقرار نمایید.

اگر این توانایی در وجود شما قرار گرفت، مسلما بعد از آن شرایط بهتری برای شما به وجود خواهد آمد. در صورتی که حس ‌می‌کنید که درزمینه ارتباط‌سازی ضعف دارید،‌ بهتر است که آموزش‌های خود را در این زمینه کامل کنید. قطعا با تقویت درست مهارت ارتباط سازی خود ‌می‌توانید زندگی متفاوتی را برای خود ایجاد نمایید. طبق بررسی‌هایی که تا به حال انجام شده است، تمام رهبران موفق دنیا در برقراری ارتباط استاد بوده‌اند پس شما هم از این لحاظ باید کامل شوید.

 

ویژگی‌های رهبران تیم‌های بزرگ از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا

 

مقاومت در  برابر چالش‌ها و مشکلات

یکی دیگر از ویژگی‌های رهبر موفق این است که در برابر چالش‌هایی که در برابر او قرار ‌می‌گیرد بسیار مقاوم است. به صورت کلی دنیای کسب و کار پر از مسائل ریز و درشت است که شما را درگیر خواهد کرد. حال اگر شما نتوانید به خوبی  این مشکلات را مدیریت کنید،‌ مسلما کسب‌وکار شما با آسیب زیادی مواجه خواهد شد. سعی کنید تا جایی که امکان دارد شخصیت خود را قوی  کنید. برای عبور کردن از روزهای سخت، شما نیاز به مقاومت زیاد در برابر مشکلات دارید.

وقتی وارد دریای کارآفرینی ‌می‌شوید، باید این موضوع را هم بدانید که در این دریا طوفان هم اتفاق ‌می‌افتد. حال اگر شما شخصیت خود را به عنوان یک رهبر به خوبی بسازید، مسلما نتیجه کار نیز برای شما بسیار عالی خواهد بود. اگر نگاهی به بزرگترین کسب و کارها بیندازید،‌ متوجه خواهید شد که رهبر آن‌ها مشکلات و سختی‌های بسیار زیادی را تحمل کرده است. به طور قطع اگر شما هم آموزش‌های لازم را به خود بدهید، مسلما به یک رهبر مقاوم و قوی در کسب و کار تبدیل خواهید شد.

 

رهبر واقعی عاشق یادگیری است

یک رهبر واقعی این را ‌می‌داند که برای رشد شخصیتی خود همواره باید درحال یادگیری باشد. با توجه به اینکه چاش‌های پیش روی شما بسیار متفاوت است، بهتر است که یادگیری خود را گسترش دهید تا همواره بتوانید بهترین تصمیم‌های ممکن را برای کسب و کار خود بگیرید.

یک رهبر واقعی همیشه تلاش ‌می‌کند تا مهارت‌های خود را در بالاترین حد ممکن قرار دهد. هیچ وقت به این موضوع فکر نکنید که دیگر نیازی به آموزش ندارید. در واقع این مسیر مانند یک پروسه طولانی است که نمی‌توان هیچ انتهایی را برای آن متصور شد. یک رهبر واقعی همواره تلاش ‌می‌کند تا از مهارت‌های جدید خود برای موفقیت بالاتر استفاده نماید.

برهمین اساس بهتر است که شما هم یک برنامه مشخص و مدون  برای آموزش خود داشته باشید. خوشبختانه دکتر ماکان آریا پارسا آموزش‌های مربوط به رهبری کسب و کار را به صورت دقیق ارائه ‌می‌دهد که شما هم ‌می‌توانید از این گزینه ویژه به نفع خود استفاده کنید. تجربه نشان داده است که آموزش‌های ایشان در زمینه کسب و کار بسیار عالی هستند و ‌می‌توانید به راحتی از این آموزه‌ها برای رشد بیشتر خود و سازمانتان استفاده کنید.

 

رهبران و مدیران بزرگ جهان چه خصوصیاتی دارند؟

 

تواضع و فروتنی؛ یک راز مهم در رهبری کسب و کار

در  بین تما‌می ویژگی‌هایی که یک رهبر کسب و کار باید داشته باشد، تواضع و فروتنی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این بدان معناست که هر چقدر شما در برخوردهای خود فروتنی را بیشتر نشان دهید، مسلما کارکنان شما نیز حس راحتی بالاتری  را تجربه ‌می‌کنند.

متاسفانه برخی از مدیران فکر ‌می‌کنند به دلیل جایگاهی که دارند نباید توجه زیادی به سازمان خود بکنند. این تصور کاملا اشتباه است و ‌می‌تواند ضربات بزرگی را به کسب و کار وارد نماید. اگر ‌می‌خواهید که اعضای تیم به شما علاقه پیدا کنند،‌ حتما فروتنانه رفتار کنید تا در کنار شما حس رضایت داشته باشند.

اگر دقت کنید متوجه خواهید شد که تما‌می رهبران موفق درکسب‌و کار رابطه فوق العاده ای با کارکنان خود دارند و با آن‌ها دوست هستند. در واقع وجود صمیمیت باعث ‌می‌شود تا کارکنان شما حس وفاداری زیادی را در وجود خود ایجاد نماند که در نهایت میزان تلاش خود را چند برابر ‌می‌کنند.

تا جایی که امکان دارد با اعضای تیم خود دستوری صحبت نکنید. همیشه سعی کنید که با آن‌ها از در دوستی وارد شوید و دستورهای خشک و بی روح را کنار بگذارید. تجربه نشان داده است رهبران بااحساس، همراهی بیشتری با سازمان خود دارند و این مورد را به صورت ویژه در رفتارهای خود بازتاب ‌می‌دهند. اگر حس ‌می‌کنید که در این زمینه دارای ضعف هستید، بهتر است که با آموزش دیدن ویژگی تواضع و فروتنی را در خود ایجاد نمایید.

 

سخن پایانی

تما‌می‌کسب‌وکارهای موفقی که در سراسر جهان ‌می‌بینید،‌ در ابتدا از یک ایده کوچک شروع شده است. این رهبران کسب‌وکار هستند که ایده‌های ذهنی را به یک تجارت بزرگ در مقیاس بین المللی تبدیل ‌می‌کنند. برای این که یک کسب‌وکار به بالاترین درجه رشد برسد،‌ حتما باید مهارت‌های رهبری تیم در وجود شما نهادینه شود.
مسلما رهبری کردن یک تیم سختی‌های خاص خود را دارد که به همین علت شما باید در این زمینه آموزش کافی را ببینید. دکتر ماکان آریا پارسا آموزش‌های مربوط به رهبری تیم کاری را به صورت کامل به شما آموزش ‌می‌دهد.

 

سوالات متداول

1- چرا باید در کسب‌وکار تیمی‌کار کرد؟

مسئولیت‌های متعددی در یک کسب و کار وجود دارد که مدیریت کردن همه آن‌ها برای یک نفر امکان‌پذیر نیست. از همین جهت شما باید تمام تلاش خود را به کار ببندید تا کار خود را به شکل تیمی‌جلو ببرید.

2- چطور مهارت رهبری تیم را یاد بگیرم؟

راه‌های مختلفی برای یادگیری رهبری تیم وجود دارد که یکی از بهترین آن‌ها استفاده از آموزش‌های ناب دکتر آریا پارسا ‌می‌باشد.

3- چرا باید تیم سازی به صورت ساختاری انجام شود؟

تما‌می بیزینس‌های موفقی که در جهان مشاهده ‌می‌کنید دارای تیم حرفه ای هستند. شما هر وظیفه را به بخشی از تیم ‌می‌سپارید تا آن‌ها برای شما انجام وظیفه کنند.

برچسب ها :

نظرات و دیدگاه ها