آشنایی با مفهوم برند ، برندینگ و اصول برندسازی

آشنایی با مفهوم برند، برندینگ و اصول برندسازی

برند به مفهوم یک نام تجاری است که برای محصولات ، بسته های خدماتی و غیره در نظر گرفته می شود تا محصولات و خدمات مورد نظر را با آن نام به مخاطبان معرفی نمایند . برند یا نام تجاری روشی است که تولید کننده گان محصولات و ارائه دهنده گان خدمات با استفاده از آن محصولات و خدمات خود را از سایر انواع محصولات و خدمات مشابه موجود و قابل ارائه در بازار متمایز می سازند. مهم ترین ویژگی برند عدم قابلیت استفاده از آن توسط سایرین می باشد که پس از انجام پروسه ثبت برند توسط مراجع قانونی پیگیری می شود و به همین دلیل اولین مرحله در انتخاب یک نام تجاری جستجو برای حصول اطمینان از عدم کاربرد و استفاده این نام توسط سایرین می باشد که به دلیل حساسیت بالای موضوع غالبا توسط افراد متخصص و ذیصلاح انجام می شود. 
برند سازی نیز به مفهوم انتخاب یک نام تجاری متناسب با محصولات و خدمات مورد نظر و انجام فعالیت های تبلیغاتی حول محور برند مورد نظر می باشد . به عبارت دیگر برندینگ یا برندسازی  پروسه انتخاب و انتشار یک نام تجاری می باشد.
در دنیای بسیار پر رونق و گسترده تجارت  و کسب و کار امروزی موفقیت شرکت های تولید کننده و شرکت های خدماتی بدون برخورداری از دانش برندینگ و تکنیک های آن امری بسیار دور از ذهن و بعید به نظر می رسد. همانطور که برند های موفق و به نام در سراسر  دنیا با استفاده از روش های مختلف فعالیت های برندینگ خود را هر روز بیشتر از روز قبل توسعه می دهند.

برندسازی و اصول مهم آن

آشنایی با مفهوم برند ، برندینگ و اصول برندسازی

آشنایی با اصول برندینگ 

در روند برند سازی می بایست به مباحث و فاکتورهای خاصی توجه کرد که در ادامه به برخی از مهم ترین آن ها اشاره خواهیم کرد . 
اولین و مهم ترین اصل از اصول برندسازی اصل ثبات است . به این مفهوم که باید ها و نبایدهای برند مورد نظر می بایست همواره برای مخاطبان و مشتریان به صورت واضح و مشخص تعیین شود . به عنوان مثال برند شما برند ی با قیمت مناسب است و برای مصرف عموم افراد و قشر متوسط جامعه طراحی و تولید شده است ، برند شما برندی لوکس است با قیمت بسیار بالا و تنها اقشار با در آمد بالا قادر به استفاده از این برند هستند و یا با تولید و ارائه طیف مختلفی از کالا و خدمات مورد نظر در میان همه اقشار به دنبال مشتری باشید . 
یکی دیگر از اصول مهم در برندسازی اصل  نیاز سنجی مشتریان می باشد . محصولات و خدماتی که با توجه به نیازهای بازار و بر اساس نیاز سنجی تولید شده باشد در مراحل بعدی به تبلیغات و بازار یابی کمتری نیاز دارد . 
مداومت و استمرار نیز یکی دیگر از اصول بسیار مهم در پروسه برندینگ به شمار می آید . روال آهسته و پیوسته در فعالیت های برندینگ بسیار موثر و کارا خواهد بود . 
در ادامه به فاکتورهایی که در انتخاب یک نام تجاری به عنوان برند می بایست مورد توجه قرار گیرند اشاره خواهیم کرد. اولین فاکتوری که در انتخاب یک نام تجاری به عنوان برند

می بایست مورد توجه قرار بگیرد مفهوم آن و درعین حال ساده و کوتاه بودن نام تجاری مورد نظر می باشد . نام های تجاری بلند و با تلفظ های دشوار و معانی دور از ذهن به سرعت از اذهان عمومی خواهد گریخت . 
یکی دیگر از فاکتورهایی که در انتخاب برند تجاری توصیه می شود به آن توجه کنید ایجاد هماهنگی میان نام م کسب و کار مورد نظر و دامنه سایت شرکت می باشد . 
از انتخاب نام هایی که فرم نوشتاری آن ها به زبان انگلیسی به عنوان زبان بین المللی قابلیت خوانده شدن به صورت های مختلف را دارند بپرهیزید . 
در صورت امکان از نام های خلاقانه ای استفاده نمائید که هم در زبان مورد نظر و هم در زبان انگلیسی از معنا  و مفهوم متناسبی برخوردار باشند . به عنوان مثال کندو |can do کندو در فارسی کندو یاد آور زنبور که حشره ای فعال و مفید است می باشد و در زبان انگلیسی نیز به معنای توانایی در انجام کار های مختلف می باشد . 
با توجه به اهمیت بسیار زیاد مبحث برندینگ و تاثیرات مهم و به سزای ان در روند موفقیت شرکت های تولیدی و خدماتی آشنایی با برندینگ و اصول برندینگ یکی از ملزومات ورود به دنیای تجارت و کسب و کار به شمار می رود . 
کنسرسیوم ارزیابی و اعتبار سنجی شرکت ها کاوش با ارائه پکیج های بسیار مفید و کاربردی به کمک برا ی کمک به افراد ، سازمان ها ، ارگان ها و شرکت هایی که قصد توسعه و گسترش کسب و کارو تجارت خود را دارند اقدام کرده است . خدماتی که در این پکیج به منقاضیان ارائه می شود عبارتند از: 

  • طراحی وب سایت شرکتی
  • انجام مراحل ثبت شرکت در انگلستان
  • در یافت ایزوی مرتبط با فعالیت شغلی مورد نظر متقاضیان
  • ایجاد پیج اینستاگرامی فعال  با بیش از 20K فالوور
  • ارائه بسته آموزشی بازاریابی
  • آموزش نحوه افزایش فالوور اینستاگرام

با توجه به ایک بسته خدماتی کاوش یک بسته خدماتی کامل و جامع می باشد به کلیه افرادی که در این حوزه نیاز به خدمات اشاره شده دارند توصیه می شود از این پکیج خدماتی استفاده نمایند . 

ولین و مهم ترین اصل از اصول برندسازی اصل ثبات است

دریافت پکیج برندینگ ویژه سازمان ها

نظرات و دیدگاه ها