BS 11000 ایزو کسب و کار مشترک

 

BS 11000 ایزو کسب و کار مشترک به چه صورت است؟

کسب و کار شما هر اندازه ای که باشد، ممکن است در نظر داشته باشید که با توجه به یک رویکرد کسب و کار مشترک، فرصت های جدید بازار را به دست آورید و به رشد دست یابید. با این حال موفقیت  این همکاری به شدت وابسته به اینکه آیا شما شریک مناسبی را انتخاب کرده اید و اینکه آیا می توانید روابط خوبی با این شریک حفظ کنید دارد.
BS 11000 یک استاندارد شناخته شده برای مشارکت کسب و کار کارآمد است. این استاندارد کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که مشارکت  موثر ، بهینه است و مزایای متقابل و زیادی را به همه ارایه می کند. کسب و کار هایی که تصمیم به اجرای BS 11000 دارند، احتمالا از فرایندهای پیشرفته، کمترین خطرات و مشارکت پایدار درازمدت بهره مند خواهند شد.
صدور گواهینامه BS 11000 
تب و تاب رقابتی ایجاد کرده و به باز کردن بازارها و زنجیره فرآورده ها کمک می کند. همچنین طرفین را به نوآوری تشویق می کند و توسعه محصولات یاخدماتی که سازمانها به تنهایی قادر به انجام آن نیستند تسهیل می کند. به کاهش هزینه ها و قیمت ها کمک می کند و عملیات و کارایی بین سازمان های شریک را بهبود می بخشد.

BS 11000 چیست؟

در کسب و کار، مانند دیگر حوزه های زندگی، کار گروهی می تواند سود  واقعی خود را پرداخت کند. شرکت هایی که با یکدیگر همکاری می کنند، اغلب می توانند به میزان زیادی سود کسب کنند تا اینکه به تنهایی بدست آورند. سوالات عبارتند از:

  • بهترین راه برای مشارکت کسب و کار چیست؟
  • چگونه می توانند به طور موثر با هم کار کنند؟

این  همان چیزی است که درمورد BS 11000 صدق می کند. به عنوان جانشین استاندارد سیستم مدیریت PAS 11000، BS 11000 چارچوبی برای روابط تجاری مشترک فراهم می کند تا به شرکت ها کمک کند تعاملات خود را با سازمان های دیگر به حداکثر برسانند. با استفاده از یک رویکرد هشت مرحله ای، چارچوبی طراحی شده است تا سازمان ها در هر اندازه و بخشی را قادر سازد تا اصول بهترین عمل را به شیوه کاری خود بکار گیرند تا بیشترین بهره را از روابط تجاری خود کسب کنند.

 

ایزو کسب و کار مشترک


چرا BS 11000 پیاده سازی شود؟

قطعا هر شرکت می خواهد رقابت و عملکرد خود را افزایش دهد. هم زمان یک سازمان می خواهد ارزش افزوده خود را برای مشتریان خود فراهم کند. BS 11000 به سازمانها کمک می کند که این کار را با به اشتراک گذاشتن دانش، مهارت ها و منابع متقابلا برای رسیدن به اهداف تعریف شده و ارایه سطوح جدید و بالا ارزش ها انجام دهند. روابط کسب و کار مشترک می تواند انواع مختلفی داشته باشد:

  •  مشارکت تجاری استراتژیک: خصوصی یا عمومی
  •  روابط تامین کننده
  •  کنسرسیوم و معاهده شرکا
  •  خدمات مشترک
  •  تدارکات همکاری
  •  روابط متقابل
  •  ارتباط با مشتری 

و به یاد داشته باشید، BS 11000 برای آزمون قابلیت مشارکت سازمان شما طراحی شده است و بنابراین نیازی به شرکا، تامین کنندگان یا مشتریان شما برای اثبات نیست.


BS 11000 - اولین استاندارد

برای کسب و کار مشترک BS 11000 یک استاندارد دو طرفه است که توسط BSI با صنعت و دولت ایجاد شده و چارچوبی برای پشتیبانی از روابط تجاری مشترک است.


BS 11000 به یک سازمان چگونه کمک خواهد کرد؟

  • تشخیص می دهد که چگونه مدیریت ارتباطات می تواند در رسیدن به اهداف کسب و کار خود کمک کند
  • مزایای ورود به مشارکت تک یا چندگانه را ارزیابی می کند
  • شریک مناسب را برای تکمیل اهداف خود انتخاب می کند
  • یک رویکرد مشترک بر مبنای مزیت متقابل ایجاد می کند
  • ارزش افزوده رابطه را گسترش می دهد
  • حداکثر سود را محاسبه و حفظ می کند
  • استراتژی خروج را بسط و اجرا می کند.

 

ایزو کسب و کار مشترک

 

مزایای اجرای BS 11000 چیست؟

اثبات از طریق ارزیابی مستقل و گواهی
سازمانهایی که اصول BS 11000 را اتخاذ می کنند می توانند انتخاب کنند که BSI سازگاری آنها را با استاندارد بررسی وگواهینامه ای برای این موضوع صادر کند. نه تنها اثباتی برای ذینفعانی است که بهترین عمل را دنبال می کنند، بلکه دقت و استقلال فرایند ثبات اجرا سازی را تضمین می کند.
یکپارچگی شراکت
این استاندارد یک چارچوب قوی و یک پلت فرم بی طرف برای ایجاد برنامه های موثر همکاری برای سود متقابل ایجاد می کند. ارزش اصلی آن مشترک بودن برنامه بین شرکای تحویل و ادغام بهتر و یکپارچگی زنجیره های عرضه است
بنیاد شراکت را تثبیت می کند
BS 11000 از طريق ورودی صنايع ایجاد شده است و در نتيجه بخش خاصی نيست و بنابراين پايه ای برای تصويب و تعامل گسترده تر است. این استاندارد یک مبنا و زبان مشترک برای روابط بین بخش خصوصی و دولتی فراهم می کند.
ثبات
BS 11000 به بهبود اعتماد مشتری کمک می کند و سازمان ها را تشویق می کند تا موثرتر بر برنامه های مدیریتی ریسک مشترک تمرکز کنند. این می تواند هم به چالش های برنامه های خاص و هم به جنبه های ارتباطی از کسب و کار مشترک مرتبط باشد.

 

انتخاب شریک بهتر
BS 11000 اصلی برای سنجش قابلیت همکاری سازمان ها در داخل و خارج است. ارزیابی مستقل BSI موجب افزایش ارزیابی و انتخاب شریک خواهد شد و به ایجاد تمایز بازار کمک خواهد کرد.
بهبود  مدیریت ریسک و اعتماد سازی
این استاندارد یک رویکرد منسجم و انعطاف پذیر را ارائه می دهد که پایه ای برای تکرارپذیری در برنامه ها و افزایش فرصت برای تمرکز بر ارزش افزوده است.
تمرکز بیشتر
این استاندارد یک روش سازگار و ساختار یافته برای ادغام کسب و کار مشترک در فرویکردهای عملیاتی، فرایندها و سیستم ها فراهم می کند.
شروعی برای بهبود
BS 11000 پایه ای برای حمایت از توسعه منابع و آموزش فراهم می کند به این دلیل که مهارت های افزایش یافته و توانایی تغییر پذیری پرسنل قابلیت شراکت را افزایش می دهد.


مدل BS 11000: یک رویکرد هشت مرحله ای

بر اساس مدل هشت مرحله ای، BS 11000 سازمانها را قادر می سازد تا تلاش های خود را از ایده به رهایی از تعهد معطوف سازند.
مرحله اول: آگاهی - چگونه مدیریت ارتباط با اهداف کسب و کار شما متناسب است؟ این فاز اولیه BS 11000 به شما کمک می کند که منطق واضحی را مشخص کنید که برای انجام دادن آن منطبق با کل اهداف کسب و کار شما باشد.
مرحله دوم: دانش - این مرحله به شما کمک می کند تا پلت فرمی از دانش  ایجاد کنید که در آن برنامه ای برای ساختن روابط توسعه دهید.
مرحله سوم: ارزیابی داخلی - قبل از بیان آنچه که از دیگران انتظار دارید، مهم است که توانایی های خود را بشناسید. با شناخت نقاط قوت و ضعف خود، اطمینان حاصل می کنید که بهترین استفاده را از توانایی های شرکای تجاری خود  می برید.
مرحله چهارم: انتخاب شریک -  برای کمک به شناسایی و انتخاب شرکای مناسب طراحی شده است ، این مرحله نه تنها جنبه های عملکردی هر یک از سازمان های مشارکتی را ارزیابی می کند، بلکه همچنین راهی است که شرکا می توانند با یکدیگر  به طور نزدیک برای منافع مشترک کار کنند. شایان ذکر است که از این مرحله برای شناسایی گروه های داخلی و همچنین شرکای خارجی که می توانند به راحتی با یکدیگر همکاری کنند استفاده می شود.
مرحله پنجم: همکاری با هم - با انتخاب یک شریک بالقوه، شما باید راهی برای همکاری با یکدیگر برای سود مشترک ایجاد کنید. این مرحله طراحی شده است تا به شما کمک کند که برای یک پایه و اساس رسمی برای همکاری با یکدیگر به توافق برسید و شامل چارچوب های قراردادی یا توافقنامه ها، نقش ها و مسئولیت ها می شود.
مرحله ششم: ایجاد ارزش - این مرحله به شما کمک می کند ارزش بدست آمده از مشارکت را با ایجاد محیطی که در آن افراد به ارایه ایده های جدید یا روش های جایگزین برای ملاحظات تشویق می شوند به حداکثر برسانید. 
مرحله هفتم: با هم بودن - برای اطمینان از  اینکه مشارکت در سطح بهینه خود حفظ می شود، باید اقدامات مشترک توافقی برای کمک به حداکثر رساندن کارآمدی انجام شود. در این مرحله، بهبود مداوم بعلاوه ایجاد یک رویکرد حل اختلاف در نظر گرفته شده است.
مرحله هشتم: استراتژی خروج - مرحله نهایی راهنمایی در بیان یک استراتژی خروج در شروع یک ارتباط مشارکتی است که به تعیین پارامترهای قرارداد در خود رابطه کمک می کند. همچنین این مرحله کمک خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود تمام پرسنل به طور کامل نقش خود را می دانند و تمام شدن تعهد در پایان مشارکت، متقابلا آبرومندانه است. 

ایزو کسب و کار مشترک

نظرات و دیدگاه ها