رازهای جذب مشتری

 

آیا به عنوان یک کارآفرین یا مدیر کسب‌و کار به تازگی سازمانی را راه‌اندازی کرده‌اید که خدمات یا محصولاتی را به مردم ارائه می‌کند؟ در این صورت حتما جذب مشتری برای فروش بیشتر و سود مناسب یکی از سوال‌ها و دغدغه‌های اصلی برای شماست. چطور باید مشتری جدید جذب کنیم؟

چه رازهایی وجود دارد که مدیران از آن‌ها استفاده می‌کنند تا بتوانند به موفقیت در زمینه کسب‌وکار دست پیدا کنند؟ دکتر میثم شکری ساز در دوره‌های موفقیت و کارآفرینی که برای مدیران برگزار می‌کنند، همواره مهم‌ترین و تاثیرگذارترین رازهای جذب مشتری را بیان کرده و در خصوص آن‌ها توضیحاتی را به دیگران می‌دهند. در این مقاله با ما همراه باشید تا در این مورد با شما صحبت داشته باشیم.

 

رازهای مشتری مداری و جذب مشتریان عالی

 

چرا جذب مشتری مهم است؟

ما در دنیایی زندگی و کار می‌کنیم که رقابت در آن در بالاترین سطح ممکن وجود دارد و نباید از یاد برد که جذب مخاطب یا مشتری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در واقع تمام رقابتی که کسب‌وکارها با یکدیگر دارند، بر سر مشتری است!

این مشتری است که تعیین می‌کند کدام کسب‌وکار موفق شود. کدام کسب‌وکار سود بیشتری کسب کند و حتی کدام کسب‌وکار باید از گردونه رقابت حذف شود! پس باید به عنوان یک مدیر همواره به دنبال راهی باشید تا بتوانید مشتریان بیشتری جذب کنید.

البته یکی از رازهای مهمی‌که در خصوص جذب مشتری همواره از سوی دکتر میثم شکری ساز بیان می‌شود، جذب مشتری وفادار است. شخصی که به کسب‌وکار شما وفادار باشد. یکی از توهماتی که متاسفانه برخی از مدیران به خصوص مدیران جوان دارند، آن است که همواره به صرف بازاریابی و سرمایه گذاری در این زمینه، می‌توانند به موفقیت دست پیدا کنند.

این در حالی است که شما می‌توانید با ایجاد مشتریان وفادار، به توسعه کسب‌وکار خود بپردازید و همچنین شما می‌توانید انتظار داشته باشید که بازاریابی ویروسی یا دهان به دهان صورت پذیرد.

 

رازهای جذب مشتری

 

چطور باید مشتریان بیشتری جذب کنیم؟

با توجه به توضیحاتی که در قسمت بالا بیان شد، شاید برای شما جذاب باشد که اصولا چطور باید مشتریان بیشتری را به کسب‌وکار خود جذب کنیم؟

 

اهداف خود را برای جذب مشتری جدید مشخص کنید

یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی شما در زمینه افزایش مشتریان را می‌توان گفت تعیین اهداف است. در واقع شما باید بدانید که چرا برای جذب مشتریان جدید باید تلاش کنید؟ برای مثال آیا می‌خواهید کسب‌وکار خود را توسعه دهید؟ پتانسیل فروش در سازمان شما بیشتر شده است؟

می‌خواهید درآمد بیشتری داشته باشید؟ در بخش جدیدی سرمایه گذاری کنید؟ محدودیت زمانی دارید که باید رعایت شود؟ در این صورت می‌توانید به بهترین نتایج دست پیدا کنید.

 

شناخت بهتر مشتریان

با توجه به اهدافی که در بخش قبل مشخص کردید، در این مرحله باید به شناخت بیشتری از مشتریان خود برسید. باید مشخص کنید که بیشتر مشتریان کسب‌وکار شما از کدام جنس و سن هستند؟ به چه محصولات و یا خدماتی نیاز دارند که از سوی کسب‌وکار شما امکان ارائه آن وجود دارد؟ آیا می‌دانید که چطور باید با این طیف مشتریان رفتار کرد؟

آیا در گذشته توانسته‌اید اعتماد آن‌ها را جلب کنید؟ در این صورت می‌توان گفت که در آینده هم می‌توانید به نتایج دلخواه در زمینه افزایش مشتری دست پیدا کرد.

 

توان جذب مشتری خود را بیشتر کنید

برای این که بتوانید به جذب مشتری بیشتری دست پیدا کنید، باید توان بیشتری را صرف پیدا کردن مشتریان جدید کنید. در این خصوص باید گفت که شما باید از روش‌های جدید برای بازاریابی استفاده کنید.

برای مثال اگر کسب‌وکار شما سایت اینترنتی ندارد، حتما یک سایت اینترنتی ایجاد کنید. حتی می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی نیز بهره بگیرید و در راستای تعامل بیشتر با مشتریان از این روش استفاده کنید.

 

استراتژی کسب‌وکار داشته باشید

هیچ یک از مدیران بدون استراتژی کسب‌وکار در زمینه افزایش مشتری نتوانسته‌اند به تنهایی موفقیت کسب کنند. درواقع می‌توان گفت که استراتژی کسب‌وکار از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. از این روی بهتر است یک استراتژی متمایز داشته باشید. برای مثال تولید محصولات جدید را در استراتژی خود به کار بگیرید. می‌توانید فرهنگ سازمانی خود را ارتقا دهید و به مشتریان اهمیت بیشتری بدهید.

حتی می‌توانید بخش‌های فروش را گسترده‌تر کرده و محصولات را به صورت جداگانه به فروش برسانید. تمامی این استراتژی‌های کسب‌وکار اگر به درستی مورد استفاده قرار گیرند در نهایت باعث می‌شوند تا روند جذب مشتری بدون مشکل انجام شود.

 

از مشتریان خود نظرسنجی کنید

همیشه اشخاصی که از بیرون در حال نگاه کردن به کسب‌وکار شما هستند، بیشتر متوجه جزئیات و ایرادات شما می‌شوند. پس بهتر است برای تعامل بیشتر با مشتریان با آن‌ها در تماس باشید یا نظرسنجی اینترنتی برای آن‌ها ارسال کنید.

در این صورت می‌توانید نقاط ضعف و قوت کسب‌وکار خود را در روند جذب مشتری بیشتر شناسایی کنید. نقاط قوت را می‌توانید بهبود بخشید و نقاط ضعف را محدود کنید. همچنین می‌توانید مزیت‌های رقابتی را به کسب‌وکار خود اضافه کنید.

 

رازهای جذب مشتری از نگاه دکتر میثم شکری ساز

 

نقش دکتر میثم شکری ساز در راستای افزایش مشتری در یک سازمان

دکتر میثم شکری ساز به عنوان کارآفرین و مدیر کسب‌وکار ایرانی شناخته می‌شود که سوابق اجرایی بسیار گسترده‌ای داشته و همچنین به عنوان مشاور در برخی از دستگاه‌های اجرایی دولتی نیز شناخته می‌شود. ایشان در زمینه کارآفرینی موفق به دریافت دکتری شده‌اند و همچنین مولف بیش از 20 جلد کتاب در زمینه‌های موفقیت، کارآفرینی، بازاریابی و غیره بوده‌اند.

با این وجود می‌توان گفت که ایشان یکی از بهترین اشخاص برای تمامی‌کسانی به شمار می‌روند که می‌خواهند مشتریان خود را افزایش دهند. شما می‌توانید به این منظور در دوره‌هایی که توسط ایشان برگزار می‌شوند شرکت کنید و یا نسبت به مطالعه کتاب‌های ایشان اقدام نمایید.

 

برای آشنایی بیشتر با این کارآفرین جوان روی لینک زیر کلیک کنید:

میثم شکری ساز

 

سخن پایانی

جذب مشتری یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها برای مدیران سازمان‌ها به شمار می‌رود و می‌توان گفت که مدیران همواره به دنبال روش‌هایی برای افزایش میزان فروش از طریق جذب مشتری است. برای جذب مشتریان بیشتر باید برنامه ریزی داشته باشید و در این زمینه فعالیت کنید.

ما در این مقاله برخی از مهم‌ترین رازهایی که برای جذب مشتری می‌توان بیان کرد را برای شما گفتیم و همچنین اطلاعاتی را در خصوص شرکت در دوره‌های دکتر میثم شکری ساز برای دستیابی به دانش جذب مشتری برای شما بیان کردیم که قطعا می‌تواند برای شما مفید واقع شود.

 

سوالات متداول

1.    آیا صرف بازاریابی برای جذب مشتری کافی است؟

خیر. بهتر است که در این زمینه حتما برنامه ریزی شده و استراتژی کسب‌وکار مشخص داشته باشیم تا بتوانیم در حوزه جذب مشتری بیشتر موفقیت داشته باشیم.

2.    چطور می‌توانیم مشتریان بیشتری را کسب‌وکار خود جذب کنیم؟

دوره‌های دکتر میثم شکری ساز به این حوزه اختصاص پیدا کرده است و شما با شرکت در این دوره‌ها می‌توانید اطلاعات لازم را به دست بیاورید.

برچسب ها :

نظرات و دیدگاه ها