آینده‌نگری برای موفقیت

یکی از مهم‌ترین رازهایی که برای رسیدن به موفقیت باید از آن استفاده کنید داشتن آینده‌نگری است.  در واقع اگر شما چشم‌انداز درستی از آینده خود نداشته باشید، مسلما نمی‌توانید به موفقیت‌‌های لازم در زندگی خود دست پیدا کنید. در حال حاضر دکتر ماکان آریا پارسا نیز بر لزوم آینده‌نگری تاکید ویژه ای دارد و در‌ آموزش‌‌های خود هم به آن اشاره کرده است. با توجه به شرایط خاصی که در این زمینه وجود دارد،‌ به شما توصیه می‌کنیم که برای رسیدن به موفقیت‌‌های بزرگ حتما آینده‌نگری را  در خود به درستی تقویت کنید.

 

آینده‌نگری برای موفقیت

 

مزایای آینده‌نگری چیست؟

یکی از خصوصیات بارزی که هر شخصی باید آن را  در درون خود تقویت کند آینده‌نگری است. اگر شما جزو کسانی هستید که همیشه جلوی چشم خود را می‌بینید،‌ بدون شک نمی‌توانید افق‌‌های دوردست زندگی خود را مشاهده کنید. در واقع آینده‌نگری باعث می‌شود که بتوانید اهداف میان‌مدت و بلندمدت خود را هم تعیین کنید. اگر نگاهی به افراد موفق در طول تاریخ بیندازید، متوجه خواهید شد که همه آن‌‌ها خصوصیت آینده‌نگری را به خوبی در خود ایجاد کرده اند.

یک فرد آینده نگر معمولا برای زندگی خود نیز برنامه‌ریزی دقیقی انجام می‌دهد تا بداند در آینده می‌خواهد چه کاری انجام دهد. طبق بررسی‌‌هایی که تابه حال صورت گرفته است همه افراد موفق یک افق روشن از آینده خود ترسیم کرده اند. مزیت بعدی که آینده‌نگری به شما می‌دهد این است که نظم را به شما می‌آموزد.  در واقع منظم بودن زمانی اتفاق می‌افتد که شما برای آینده خود برنامه ریزی درستی داشته باشید.  همواره تمام سعی و تلاش خود را به کار ببندید تا این ویژگی شخصیتی مثبت را در وجود خود ایجاد نمایید.

 

چطور مهارت آینده‌نگری را در وجود خود ایجاد کنیم؟

بسیاری از افراد دوست دارند که آینده‌نگر شوند ولی مهارت و دانش لازم  برای ترسیم آینده را ندارند. به همین علت این افراد با مشکلات زیادی در زندگی خود مواجه می‌شوند. اگر شما هم دوست دارید آینده‌نگری را در وجود خود تقویت کنید، حتما  به سراغ راهکارهای ویژه آن بروید. یکی از راه‌‌های تبدیل شدن به یک فرد موفق و آینده نگر این است که بر روی رفتارهای امروز خود تسلط داشته باشید. بسیاری از افراد درک درستی از رفتارهای خود ندارند. معمولا چنین افرادی به دلیل نداشتن آینده‌نگری به مسائل مختلفی برخورد می‌کنند که هر کدام از آن‌‌ها در نوع خود حائز اهمیت هستند.

یکی دیگر از روش‌‌های آینده‌نگر شدن این است که حتما برای خود هدف مشخص کنید. زمانی که شما می‌دانید که در آینده می‌خواهید به چه مقصدی برسید،‌ مسلما شرایط بهتری از  نظر آینده‌نگری خواهید داشت. این نکته را به خاطر بسپارید که داشتن هدف می‌تواند به آینده شما معنی و مفهوم ببخشد. دکتر ماکان آریا پارسا همواره به نقش ویژه آینده‌نگری تاکید داشته است که نشان دهنده اهمیت بسیار بالای آن  می‌باشد.

 

دیدگاه دکتر ماکان آریا پارسا آینده‌نگری برای موفقیت

 

فکر کردن به گذشته؛ قاتل آینده نگری

یکی از بزرگترین عواملی که می‌تواند زندگی شما را نابود کند، فکر کردن بیش از حد به گذشته است. در واقع این مشکل می‌تواند به شکل‌‌های مختلفی بروز کند و زندگی فرد را تحت تاثیر قرار دهد. زمانی که  شما به طور مرتب غرق در گذشته‌‌های خود هستید،‌ مسلما نمی‌توانید فرصت‌‌های به وجود آمده را ببینید. هر چقدر که شما بیشتر درگیر گذشته خود باشید، کمتر به آینده فکر می‌کنید و این موضوع بزرگترین آسیب را به شما وارد می‌کند. طبق تحقیقاتی که تا به حال صورت گرفته است، تمامی‌ افراد موفق و آینده نگر فکر کردن به گذشته را کنار گذاشته اند.

اگر شما هم به دنبال داشتن یک زندگی شاد و به دور از استرس هستید، بهتر است که این کار را انجام دهید و از تمام عواملی که باعث بروز آسیب در شما می‌شود جلوگیری کنید. به جای فکر کردن به روزهای سخت گذشته، بهتر است که نگاه خود را به آینده بدوزید تا پله‌‌های موفقیت را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارید. همواره سعی کنید که اهداف خود برای آینده را مرور کنید. زمانی که شما این کار را انجام می‌دهید، دیگر ذهن شما درگیر گذشته نخواهد بود و مسیر موفقیت نیز برای شما هموار خواهد شد. گذشته را رها کرده و فقط بر روی آینده تمرکز کنید تا به جایگاهی که حق شما است برسید.

 

اهمیت تلاش و پشتکار در آینده‌نگری از نگاه ماکان آریا پارسا

اگر می‌خواهید میزان آینده‌نگری یک فرد را بسنجید، حتما به میزان تلاش و پشتکار او دقت کنید.  به طور معمول کسی  که برای آینده زندگی خود برنامه دارد، تلاش و پشتکار بیشتری نیز از خود نشان می‌دهد.  یکی از دلایل اصلی تنبلی و بی تحرکی نداشتن برنامه برای آینده است. بدون تلاش و کوشش هیچ دستاوردی برای انسان و مسلما شخص به جایگاه خاصی در زندگی خود نمی‌رسد. شما با داشتن یک برنامه مشخص و حساب شده می‌توانید زندگی  خود را به  صورت کلی تغییر دهید.

هر چقدر که میزان تلاش و پشتکار شما بیشتر باشد، به همان نسبت نیز احتمال موفقیت بالاتری خواهید داشت. اگر عنصر تلاش و پشتکار در کنار آینده‌نگری قرار دهید،  حتما اتفاقات بی نظیری برای زندگی شما خواهد افتاد. البته این نکته را  بدانید که تلاش کردن بدون داشتن آینده‌نگری نمی‌تواند نتایج زیادی برای شما ایجاد کند. برخی از افراد نیز فقط برای آینده خود طرح می‌ریزند ولی هیچ تلاشی برای رسیدن به آن نمی‌کنند. فقط زمانی که این دو عنصر در کنار یکدیگر قرار بگیرند می‌توان با کمک آن‌‌ها به دستاوردهای مختلف رسید.

 

برای آشنایی بیشتر با کارآفرین نمونه کشوری و مدیر جوان و موفق، وارد لینک زیر شوید:

ماکان آریا پارسا

 

سخن پایانی

احتمالا شما هم برای رسیدن به موفقیت و جایگاه‌‌های بزرگ به دنبال راهکارهای مناسب هستید. یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند داشتن آینده‌نگری است. در واقع این موضوع نشان دهنده آن است که بدون آینده‌نگری رسیدن به موفقیت امکان پذیر نیست و شما باید این مهارت خاص را در وجود خود ایجاد کنید. دکتر ماکان آریا پارسا نیز اعتقاد دارد که آینده‌نگری تاثیر بسیار زیادی بر روی موفقیت شما خواهد داشت.  با توجه به اهمیت بالای آینده نگری‌، بهتر است که این مهارت مهم و اساسی را در وجود خود ایجاد کنید. در این مطلب به خوبی به اهمیت این موضوع پرداخته شد که امیدواریم از آن بهره برده باشید.

 

سوالات متداول

1. چرا آینده‌نگری اهمیت زیادی دارد؟

وقتی یک فرد دید به آینده داشته باشد، مسما مسیر و مقصد زندگی خود را می‌داند. به همین جهت آینده‌نگری در زندگی انسان بسیار مهم و حیاتی است.

2. آیا می‌توان آینده‌نگری را یاد گرفت؟

به صورت کلی آینده‌نگری یک مهارت است و هیچ کس آن را به صورت ذاتی نیاموخته است. از همین رو شما می‌توانید با تمرین و برنامه‌ریزی درست این  مهارت را یاد بگیرید و در زندگی خود به کار ببندید.

3. تاثیر آینده‌نگری در موفقیت انسان چیست؟

یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند باعث موفقیت شما شود آینده‌نگری است. اگر شما بتوانید تصویری واضح از آینده خود داشته باشید، مسلما این مورد تاثیر فوق‌العاده ای در رشد و تعالی شما خواهد داشت.

برچسب ها :

نظرات و دیدگاه ها